Politica de Retur si Garantie pentru site-ului www.TopSuplimente.ro
Cadrul legal, dreptul de retragere si exceptarile prevazute de lege
Site-ul topsuplimente.ro functioneaza conform prevederilor legale ale Statului Roman. Relația dintre părți este guvernată de următoarele acte normative:
OG 21/1992 privind protecția consumatorilor
OG 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață
Legea 148/2000 privind publicitatea
Legea 365/2002 privind comerțul electronic
Legea 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice
Legea 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor
Legea 158/2008 privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă
OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii
Regulamentul UE 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE
OUG 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, vanzarea produselor si garantiile asociate acestora
OUG 141/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de furnizare de conţinut digital şi de servicii digitale
Conform OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, consumatorul (clientul) are dreptul (*) sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare (ca vrea să returneze total sau partial), fara invocarea unui motiv si fara penalitati, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.
Clientul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumparate, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri.
(*) Consumatorul nu poate denunta unilateral (nu poate returna), in condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate (de exemplu: suplimente desigilate, produse cosmetice desigilate sau testate) sau care se pot degrada ori deteriora rapid, si anume hrana bebelusi (lapte, piureuri, sucuri etc.), produse de igiena intima si produse care vin in contact cu mucoasele/pielea (de exemplu: pompe san, protecții mameloane, irigatoare, biberoane, suzete, tetine, canute bebe, jucarii dentitie, chiloti de unica folosinta, bustiere, sutiene, termometre rectale, nebulizatoare, aspiratoare nazale, centuri postnatale, scutece, dus bucal, periute de dinti, rezerve de periute de dinti, produse de igiena intima etc.).
Dreptul de retur se aplica doar produselor parafarmaceutice (non-farma) comandate prin intermediul site-ului topsuplimente.ro Reglementările OUG 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului, nu se adreseaza persoanelor juridice si persoanelor ce ridica de la sediu comenzi.
Perioada de retragere expira in termen de 14 zile din ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a produselor, in cazul contractelor de vanzare, sau Ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs in cazul in care clientul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat; sau Ziua in care clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este indicata de client, intra in posesia fizica a ultimului produs sau a ultimei piese, in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese.
Procedura si formular de retur
Pentru returul partial sau total sau al unei comenzi, puteti sa inregistrati o cerere de returnare, in contul de client, pe email sau prin Formularul de retur, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor.
Pentru inregistrarea cererii de retur, sunt disponibile două modalitati:
Dupa inregistrarea cererii de retur, primiti din partea Top Star Superior SRL toate indicatiile necesare (confirmarea acceptarii returului conform conditiilor afisate pe site, modalitatea de returnare, adresa pentru retur, notificarile cu privire la returul sumei achitate etc.) pentru efectuarea returului (raspuns la emailul trimis, sa verificati si folderul Spam/Junk al emailului dumneavoastra).
Top Star Superior SRL va inapoia contravaloarea produselor returnate in cel mult 14 zile de la data denuntarii in scris a contractului, dar nu inainte de data receptionării bunurilor, suma inapoiata continand taxa de transport.
In cazul in care clientul returneaza toata comanda sau numai partial o parte din produsele din aceasta comanda, Top Star Superior SRL va returna contravaloarea produselor comandate si a costului de transport pentru expedierea coletului.
Atentie, costul de transport pentru returul produselor catre topsuplimente.ro va fi suportat de clientul care a solicitat returul. Returul produselor se face prin orice firma de curierat preferata de client respectand detaliile mentionate in emailul primit dupa inregistrarea cererii de retur.
Pentru detalii suplimentare va rugam sa ne contactati la adresa de email contact@topsuplimente.ro sau la telefon 0742-658491
Atenție !
Va rugam să ambalati cu grija produsele returnate, Top Star Superior SRL nu va returna contravaloarea produselor in cazul in care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului.
Diminuarea valorii bunurilor returnate conform OUG nr. 34/2014 art. 14, alin. 3
Consumatorului i se ofera dreptul de a se retrage (dreptul de retur). Exceptie fac cazurile prezentate mai sus, in cazul achizitiilor cu livrare la domiciliu sau locker/pachetomat, tocmai pentru ca nu are posibilitatea de a vedea produsele inainte de incheierea contractului, din acelasi motiv i se permite sa verifice produsele pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare al acestora.
Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a acestora, consumatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze la fel cum i s-ar permite intr-un magazin fizic. In cazul produselor electronice, electrocasnice acestea pot fi probate prin pornirea si oprirea acestora si nu prin folosirea in scopul pentru care au fost produse. Asadar, in timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuia sa manipuleze si sa inspecteze produsele cu grija necesara.
Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului care rezulta din manipularea necorespunzatoare a acestuia, alta decat cea necesara pentru determinarea naturii, calitatii si functionarii produsului.
Actiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat:
- folosirea aparatelor electronice si electrocasnice in orice alt mod decat testarea prin pornirea si oprirea aparatului
- ruperea sigiliilor si a etichetelor produsului
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului
- zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea cu substante externe
- desigilarea accesoriilor consumabile ale produsului
- desigilarea produselor de ingrijire personala, cosmetice, de curatenie, a produselor pentru copii si nou-nascuti sau a lenjeriei intime
Atunci cand la receptionarea returului se constata faptul ca produsul sau ambalajul acestuia prezinta urme de folosinta ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis furnizorului spre verificare pentru a constata daca a fost manipulat corespunzator, iar valoarea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit. Diminuarea valorii produsului returnat in functie de deteriorarea acestuia poate fi facută pana la 90% din valoarea initiala.
Site-ul web www.topsuplimente.ro, operat de SC TOP STAR SUPERIOR SRL, cu sediul in str. Hunedoara nr. 26, ap. 16, Tirgu-Mures, jud. Mures, avand Cod Unic de Inregistrare RO44612656 si numar de ordine in Registrul Comertului J26/1171/2021.
Date de contact: •
www.topsuplimente.ro •
contact@topsuplimente.ro • 0742-65849
Garantia produselor
Toate produsele cumparate prin intermediul acestui site beneficiaza de conditii de garantie de conformitate conform OUG 140/2021.
Astfel, pentru toate produsele care beneficiaza de garantie (produsele de folosinta indelungata) veti primi certificat de garantie la livrarea produsului. Certificatul de garantie, imprimat pe hartie, va insoti produsul in momentul livrarii sau va fi generat pe orice alt suport durabil si poate fi trimis cumparatorului pe adresa de email.
Certificatul de garantie contine elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, durata medie de utilizare, modalitatile de asigurare a garantiei (intretinere, reparare, inlocuire) si termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatilor specializate de service carevor asigura reparatia produsului.
In cazul in care un produs pe care l-ati achizionat de pe site-ul topsuplimente.ro prezinta defectiuni in timpul garantiei de conformitate va rugam sa ne informati despre aceasta situatie la adresa de email contact@topsuplimente.ro
In urma primirii informarii dumneavoastra, va vom contacta pentru a stabili modul de remediere a situatiei reclamate.
TopSuplimente.ro si Top Star Superior SRL fac eforturi permanente pentru a pastra acuratetea informatiilor din prezentarile de pe site. Rareori acestea pot contine mici inadvertente: fotografia are caracter informativ si poate conține accesorii neincluse in pachetul standard, culoarea poate fi diferita, unele specificatii pot fi modificate de producator fara preaviz sau pot contine erori de operare.